Anastasis 48 Report post Posted November 9, 2016 Για να δούμε πως μπορούμε να μετατρέψουμε μια κανονική φωτογραφία (2D) σε 3D stereo. Βέβαια θα χρειαστεί να φτιάξουμε και ένα ζευγάρι γυαλιά. Το σχέδιο και οδηγίες μπορείτε να τα βρείτε εδώ.http://stereo.gsfc.nasa.gov/classroom/glasses.shtml Ζελατίνες μπορείτε να βρείτε σε είδη συσκευασίας. Ανοίγουμε τη φωτογραφία μας στο PS. Εδώ επέλεξα μια εύκολη φωτο... Αυτό που πρέπει να φτιάξουμε πρώτα είναι το depth map. Με κάποιο εργαλείο επιλογής, επιλέγουμε το θέμα (ή τα θέματα) που είναι πιο μπροστά. Πηγαίνουμε στην παλέτα των channels και πατάμε το κουμπί “load selection as channel”. Μόλις δημιουργήσαμε ένα Alpha channel με την επιλογή μας να έχει γεμίσει με άσπρο. Πατάμε ctrl+D για να αποεπιλέξουμε και κάνουμε κλικ στο εικονίδιο RGB για να βλέπουμε πάλι την εικόνα μας. Φτιάχνουμε μια νέα επιλογή με το θέμα (ή θέματα) που βρίσκονται πιο πίσω από τα πρώτο θέμα μας. Με φορτωμένη την νέα μας επιλογή, πάμε πάλι στα channels και κάνουμε κλικ στο Alpha channel. Από τα εργαλεία διαλέγουμε για foreground color ένα ανοιχτό γκρι και πατάμε Alt+Backspace για να γεμίσουμε την επιλογή μας με το foreground color. Αποεπιλέγουμε πάλι και πατάμε πάλι RGB για να βλέπουμε την εικόνα. Φτιάχνουμε τώρα άλλη μια επιλογή με το πίσω θέμα μας. Με φορτωμένη την επιλογή, πάμε πάλι στα channels και κάνουμε κλικ στο Alpha channel. Από τα εργαλεία διαλέγουμε για foreground color ένα πιο σκούρο γκρι και γεμίζουμε πάλι. Αποεπιλέγουμε και πηγαίνουμε Filter->Blur->Gaussian Blur και βάζουμε ένα ποσοστό ώστε να «μαλακώσουν» οι άκρες. Μόλις φτιάξαμε ένα depth map. Τώρα πρέπει να το σώσουμε. Με πατημένο το ctrl κάνουμε κλικ επάνω στο Alpha channel για να το επιλέξουμε όλο και πατάμε ctrl+C για να το αντιγράψουμε. Πατάμε πάλι RGB και γυρνάμε στην παλέτα των layers. Πατάμε Ctrl+V για να επικολλήσουμε το Alpha channel σαν layer. Τώρα πάμε File->save as και αποθηκεύουμε το αρχείο σε μορφή PSD με κάποιο όνομα της αρέσκειας μας. Αν το σώσουμε σε άλλη μορφή, δεν θα πετύχουμε τίποτα… Αφού το σώσαμε λοιπόν, μπορούμε τώρα να διαγράψουμε το layer με το depth map. Πάμε για ακόμα μια φορά στην παλέτα των channels. Κάνουμε κλικ στο Red channel και πηγαίνουμε Filter->Distort->Displace. Στο παράθυρο που ανοίγει , στο Horizontal scale βάζουμε μια αρνητική τιμή ανάλογα με το μέγεθος της φωτο μας. Εδώ έβαλα -5. Στο Vertical scale βάζουμε 0. Επίσης επιλέγουμε stretch to fit και Repeat edge pixels και πατάμε OK. Ανοίγει ένα άλλο παράθυρο όπου από εδώ θα πάμε να ανοίξουμε το αρχείο PSD που σώσαμε νωρίτερα. Ακολουθάμε τα ιδία βήματα για το green και blue channel μόνο που εδώ θα βάλουμε στο Horizontal scale, την ίδια τιμή με το red channel, αλλά θετική! Με αυτό τον τρόπο βγάλαμε offset τα χρωματικά κανάλια της φωτογραφίας μας. Πατάμε τώρα RGB, φοράμε τα γυαλιά μας και βλέπουμε ότι δημιουργήσαμε την ψευδαίσθηση του βάθους. Εδώ να αναφέρω ότι ίσως χρειαστεί να παίξουμε με τις τιμές του Displace αν δεν έχουμε πετύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Απαραίτητη σημείωση: Πρέπει να έχουμε στο νου μας ότι τα αντικείμενα που βρίσκονται πιο μπροστά πρέπει να βάφονται άσπρα. Όσο πηγαίνουμε πιο πίσω, θα πρέπει να βάφονται με πιο σκούρους τόνους του γκρι. Καλή συνέχεια! Quote Share this post Link to post Share on other sites